آموزش کودکانزیبایی - آرایشیفرزند پروری

عوارض و خطرات بازی کردن کودک با لوازم آرایشی

همانگونه که متوجه شده اید لوازم آرایش شما همواره برای کودکتان سرگرم کننده و جذاب هستند. استفاده شما از یک برس یا رژ لب و گونه ممکن است برایشان زیبایی و شایستگی را تداعی کند و بخواهند آنها نیز این زیبایی را داشته باشند. شما حتی ممکن است خودتان نیز برای گرفتن یک عکس خاطره انگیز تحریک به استفاده از آنها برای کودکتان شوید. اما مراقب باشید که هیچگاه آرایش کودکان انجام ندهید با رژ لب یا اینگونه لوازم شما بازی کنند. یک مطالعه جدید اعلام کرده است که هزاران کودک زیر ۵ سال به دلیل آسیب ها و جراحات مربوط به محصولات آرایشی به اورژانس آورده می شوند!

چرا کودکان به لوازم آرایش علاقه دارند؟

علاقهٔ کودکان به لوازم آرایش ناشی از کنجکاوی آنها برای کشف محیط پیرامونشان است. آنها دوست دارند همه چیز را بچشند، لمس کنند و با یکی از حواس پنج گانه شان، هر چیزی را بسنجند و محک بزنند و کشف آرایش کردن و لوازم آرایشی هم یکی از این موارد است، به خصوص اگر خود شما یا یکی از اطرافیان از این لوازم استفاده می کنید، حتی خیلی کم.

کودکان به لوازم آرایش علاقه دارند

ردهٔ سنی پنج تا شش سال نیز دوره ای است که در آن کنجکاوی جنسی کودکان شکل می گیرد و آنان به دنبال بررسی و کشف تفاوت های جنسی خود با افراد بالغ هستند و به تبع آن سؤالات خاصی از والدین می پرسند. در صورت نیاز می توانید به قسمت مهارت های فرزند پروری بروید.

مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی

محصولات آرایشی مملو از مواد تشکیل دهنده مضرر هستند و آرایش کودکان پوست کودک را تحریک کنند زیرا حساس تر است. موادی که در آرایش باید اجتناب کرد عبارتند از:

  • رهبری
  • تریکلوزان
  • پارابن
  • عطر ها
  • فتالات ها
  • عرقیات نفتی
آموزش راحت حروف الفبا به کودکان با بازی های مخصوص

اگر می دانید که کودک آرایش بازی می کند مهم است که از این مواد اجتناب کنید. اجتناب از آن ها به طور کلی یک قانون خوب است، زیرا بسیاری از آن ها سرطان زا هستند و اختلالات غدد درون ریز را مختل می کنند یا حداقل خطر تحریک پوست را افزایش می دهند.

لوازم آرایش اسباب بازی نیست!

برخی از محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی مانند صابون و مواد شوینده حاوی بوره (بوراکس) هستند. بوراکس به افزایش خطر ناباروری، نارسایی کلیه ،شوک، مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی، اختلالات چشم، ناراحتیهای تنفسی و حتی مرگ می انجامد که در صورت استنشاق یا بلعیدن می تواند باعث مسمومیت جدی یا نارسایی اعضای بدن شود.

لوازم آرایش اسباب بازی نیست!

کودکان اغلب کنجکاو هستند که ببینند چه چیزی در آنها وجود دارد و چگونه می توانند به آن دست بزنند. اگر به محصولات مراقبت از ناخن مانند رنگ ناخن توجه کنید می بینید که آنها با رنگ های جذاب و بسته بندی های کوچک عرضه می شوند و حتی یک کودک نو پا به راحتی می تواند آن را برداشته و در آن را باز کند یا بدتر از همه آن را در دهان خود بگذارد.

مراقب تحریک پوست کودک باشید

هر چه کودک کوچک تر باشد پوست او حساس تر می شود. آن ها در مقایسه با بزرگسالان پوست نازک تری دارند و سیستم ایمنی آن ها به طور کامل توسعه نیافته است و باعث می شود آن ها کمتر بتوانند با محرک های محیطی مبارزه کنند.

بنابراین حتی پس از شناسایی محصولات آرایشی ایمن برای سرگرمی کودکتان مهم است مراقب هرگونه تحریکی باشید. نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • فقط یک یا دو محصول برای آزمایش به فرزندتان بدهید. به این ترتیب تشخیص علت تحریک در صورت بروز آسان تر است.
  • کودک خود را برای بازی با وسایل آرایش تنها نگذارید. آن ها را زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا آن ها دچار هر نوع واکنشی می شوند یا خیر.
  • در مورد پوست های حساس بیشتر محتاط باشید. در حالی که کودکان به طور کلی – پوست حساس تری نسبت به بزرگسالان دارند، پوست برخی از کودکان تحریک پذیرتر از دیگران است.
  • اگر کودک شما فقط کمی رژ لب زد پس از اتمام بازی حتماً آرایش را پاک کنید. این امر- خطر واکنش بد را کاهش می دهد و همچنین اهمیت مراقبت از پوست خود را با افزایش سن به آن ها می آموزد.
10 اصل اساسی فرزند پروری موفق که باید بدانید

دردسرهای استفاده از لوازم آرایش برای کودکان

لاک، برای اینکه ظاهری زیبا به ناخن ببخشد، باید ویژگی های خاصی من جمله شفافیت، مقاومت در برابر آب و… داشته باشد و برای رسیدن به چنين خصوصیت هایی، داشتن چند ترکیب شیمیایی ضروری است.

پوست بچه ها، به خصوص در ناحیه صورت، بسیار لطیف است و امکان دارد در اثر استفاده از لوازم آرایش، دچار حساسیت شود. این حالت، همیشه، در مرتبه اول استفاده، بروز نمی کند، ولی با گذشت زمان، قرمزی، خارش، تورم و… را برای فرزندتان به ارمغان می آورد.

آیا کودک نوپای من باید آرایش بازی کند؟

اگر کودک شما همیشه به دنبال برق لب یا سایه چشم شما است یک راه عالی برای تغذیه او خرید یک ست آرایش بازی است. این ها به طور خاص برای بازی کودکان خردسال طراحی شده اند و قیمت آن ها از لوازم آرایشی واقعی کمتر است، اغلب دارای مواد مناسب برای کودکان هستند و رنگدانه کمتری دارند.

والدین با کودکان علاقمند به آرایش چگونه برخورد کنند؟

این که اصلاً به کودک اجازه آرایش داده نشود، امکان دارد بعضی بچه ها را لجباز کند، طوری که لجاجت و سرسختی از خود نشان دهند و اتفاقا میل به ارایش کردن در آن ها زیادتر شود.برای کاهش تمایل به آرایش در کودکان و نوجوانان توصیه می شود:

  • در درجه نخست بهتر است بزرگترها خودآرایی کمتری درحضور کودک داشته باشند، سپس برای بچه ها با زبان کودکانه توضیح دهند که این کار مخصوص بزرگترهاست و کودک را از عوارض آن آگاه کنند، به عنوان نمونه به وی بگویند که ارایش کردن امکان دارد به سلامتت آسیب برساند، ضمنا برای آن ها چارچوبی تعیین کنند.
  • همچنین باید درباره الگوبرداری و همانندسازی برخی پسربچه ها با مادر و یا خواهرانشان دقت کرد، در صورتی که والدین مشاهده کنند، پسرشان رفتارهایی مغایر با جنسیتش از او سر می زند..
معرفی برترین اپلیکیشن های زبان برای کودکان با ویژگی ها و امکانات آنها

چگونه می توانید از فرزند خود در برابر استفاده از لوازم آرایش محافظت کنید؟

  • ساده ترین نکته این است که این لوازم را در مکانهایی نگذارید که فرزندتان به راحتی بتواند به آن دسترسی داشته باشد.
  • اگر یک بچه کوچک داشته باشید که تازه شروع به چهار دست و پا رفتن کرده است به احتمال زیاد هر چیزی را می تواند در دهان خود بگذارد و لذا جارو کردن و تمیز نمودن هر روزه کف زمین ضروری است.
  • زمانی است که شما در آشپزخانه هستید کودک شما فرصت را مغتنم شمرده و از آن به عنوان بهترین زمان برای کشف این لوازم استفاده می کند

آرایش کردن کودکان چه تاثیری روی شخصیت او می گذارد؟

زمانی که کودک آرایش می کند والدین ناخودآگاه به کودک می گویند وای چقدر زیبا شدی .این حرف بعد از آرایش کردن کودک می تواند عواقبی فراتر داشته باشد .با این حرف عزت نفس کودک را خدشه دار میک نید و به طور غیر مستقیم به او می گویید که با آرایش زیباتری و بدون استفاده از این مواد نمی تواند زیبا باشد .
آرایش از نظر روانی باعث بلوغ زودرس می شود .

تاثیر روی شخصیت او

چه رفتاری با کودکی که آرایش کرده است انجام دهید

  • اگر دیدید کودکتان مدام تمایل به آرایش دارد او را به زیباتر شدن با آرایش تشویق نکنید.
  • به او عزت نفس بدهید و به او بگویید که آرایش صورت زیبای او را می پوشاند.
  • به او اعتماد به نفس بدهید.
  • به او توصیح دهید چرا بزرگسالان آرایش می کنند .
  • از مضرات مواد آرایشی به او بگویید.
  • به او یادآورز شوید که بسیار زیباست و چقدر دوست داشتنی است.
  • به او بگویید صورت های خیلی زیبا نیازی به آرایش ندارند.
  • به جای آرایش از کارهای دیگر استفاده کنید تا کودک برای مرتب بودن سر ذوق بیاید مثلا موهای او را همیشه مرتب نگه دارید .موهایش را با گیرهای متنوع ببندید .
8 روش موثر برای فرزند پروری که والدین باید بدانند

چه سنی برای آرایش کردن کودکان مناسب است؟

آرایش می تواند منجر به درماتیت پوست و لب شود ، باعث قرمزی ، خارش و پوسته پوسته شدن شود.کودکان همچنین جذب بیشتری از طریق پوست دارند زیرا نسبت سطح به حجم بالاتری دارند. به همین ترتیب ، آنها حتی در صورت استفاده از مقدار کمی ماده تحریک کننده می توانند واکنش نشان دهند. “

سخن پایانی

شما در این مقاله با بازی کردن کودک با لوازم آرایشی آشنا شدید.همچنین از عوارض و خطرات آن آگاه شدیداگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا